Friday, April 11, 2008

麻滋 / Chocolate Chip Muffin


那天听姑姑说她的孩子吵着要吃Chocolate Chip Muffin, 她便买了几个,一个要$1.50 钱,好贵哦! 我就做了一些Chocolate Chip Muffin 给她,希望她的孩子会喜欢。

上个星期六在Auntie Irene’s家尝试到香滑可口的麻滋,一对它念念不忘,所以就做了这道简单易做又可口的小吃。


9 comments:

Eileen said...

May,

如果明天我有空,我也要做麻滋。那天在Auntie Irene 的家享用后也是对它念念不忘。

L-5 said...

May,

Wah look nice..... drool

Cheers
L-5

Somewhere in Singapore said...

ya lor, now outside sell the muffin veri expensive...

Mabel said...

May

Chocolate Chip Muffin looks delicious, and I too like the mua chi.

Tell you hor, I have learned the puff pastry liao hehehe, will post it soon.

Nicole Hah said...

May,

me also like Chocolate Chip Muffin le, can i have one, please! hee hee ...

i like the mua chi also, think not difficult to do, sure will try...

Unknown said...

May,

是呀!我也超爱吃麻滋。我已做了好多次了,吃了也不会腻。嘻嘻!哇!那天儿子也问我,几时 Muffin 给他吃。是不是每个小孩都喜爱吃muffin?

Sally said...

may

两样食物都好好吃哦,你还这么有心特地做给侄儿吃,他们一定好感动。
对咯外头卖的糕点都好贵,自己会做看到外面的价钱买了多少会有一点心痛咯。。哈哈

May said...

大家好!对不起,拖到今天才真正有空上网回comment,前阵子因为老公住院,所以没都没空上网。

Eileen,

你也对麻滋念念不忘,那你有做来吃吗?

Hi L-5,

Thanks..

Sharon,

Ya lor, that why i prefer homemade.

Mabel,

Wow! so fast you have learned the puff pastry, it looks great!

Nicole,

Sorry, no more left, next time Ok. The mua chi is easy and nice, must try to make.

Joanne,

是啊!麻滋真的很好吃,我也已做了好三次了。我的女儿很喜欢吃Muffin,相信Muffin是每个小孩的最爱吧!

Sally,

谢谢你的赞美,的确自己会做就会觉得外面卖的价钱很贵。

Nicole Hah said...

May,

昨天在 auntie Irene 知道你的老公没事了,好险啊!不过还好现在没事了!