Sunday, February 3, 2008

新年糕饼 (三)


Prune Lapis





Traditional Lapis


Chocolate Walnut Cake




橘仔黄梨饼




橘仔黄梨饼/ Chocolate Walnut Cookies/ 鸡蛋卷




椰香粗麦饼,黄梨饼


这个周末我又做了新年糕饼,做完这些糕饼,我就收工了。接下来就是大扫除,然后准备过新年了。

在此我祝大家:新年快乐,吉祥如意,平安健康,心想事成。



17 comments:

Becky said...

Hi May,

You kueh lapis & prune lapis are so nicely done. Looks sooo.... pretty. Happy new year & Gong Xi Fa Cai to you & your family.

Eileen said...

May,

好漂亮的糕饼!我也祝你新年快乐,身体健康,吉星高照,恭喜发财!

May said...

Hi Becky,

Thanks for your compliment.
我也祝你新年快乐,身体健康,万事如意,恭发财!

Eileen,

谢谢,大家一样,新年快乐,恭喜发财!

Unknown said...

May,
你的kueh lapis做得好漂亮。我也祝你新年快乐,身体健康,恭喜发财!

May said...

Joanne,

谢谢,我也祝你新年快乐,身体健康,吉星高照,恭喜发财!

Somewhere in Singapore said...

hi May

祝你新年快乐!!!
万事如意!!!
身体建康!!!
恭喜发财!!!

Somewhere in Singapore said...

hi May

your lapis's so... nicely done...

can DHL a piece over for tea break? hahaha...

Margaret said...

Hi May

You are just great in baking. Your ordinary and prune kueh lapis looks excellent, the layers are rather even, much improvement from the last one. I'm not sure whether I can manage this with my oven which also has upper & lower heat, maybe will give it a try one day.

The other cookies are also very well done.

May said...

Sharon,

Thanks for your compliment.
Sure, will DHL for u for the tea break?

我也祝你新年进步,身体健康,心想事成,恭喜发财!

May said...

Hi Margaret,

Thanks for Your compliment.
I'm using grill function to bake kueh lapis, it turned up very nice, but I'm not sure whether can use upper & lower heat to bake kueh lapis, maybe you can try it out.

Richard said...

May,

祝你和家人....顺心顺意,万事如意,身体健康,新年快乐。

Oink Oink said...

May,

祝你新年快乐,身体健康,鼠年行大运。。。

:-D

Irene said...

May,
非常感谢你送我那么大个的 kueh lapis 给我,今天我重新烤热后,拿出来让大家品尝,大家都对你的蛋糕赞不绝口,尤其是小媳妇,感谢!感谢!

大年初一,祝你及家人:
* 新年快乐,万事如意 *

franlanto said...

Hi May,

新年快乐,万事如意!!

真不愧是烘培高手, 一口气可烘这么多的kueh lapis, 真是佩服佩服!! :)

Mabel said...

Hi May

Wow, all your lapis look so nice and so well baked hor. I really feel like tasting it.

Nicole Hah said...

May,

迟来的祝福,祝福你和家人

新年快乐,万事如意,恭喜发财!

May said...

Hi Richard, Oink Oink, Auntie Irene, Mary, Mabel, Nicole

对不起,这么迟才回邮因为最近沒上網。谢谢大家的祝福。在此我也祝大家新年快樂,步步高升,事事顺利,合家安康,恭喜发财。


Auntie Irene, 您太客氣了,不用謝,小小意思吧了,很高興您的家人喜歡吃。

Mary 師姐,

你太台擧我了,我那是高手,你才是烘培高手,我還得多多向師姐您學習呢!