Sunday, May 24, 2009

福建粽/碱水粽/蕃薯杯子糕

今天真的好忙,忙着裹2kg的福建粽和1 kg碱水粽。
福建粽和碱水粽都是厨房笔记里的食谱,福建粽是我
第一次裹的,家婆和小姑都赞好吃,谢谢Auntie Irene的食谱!

在此我提早祝大家端午节快乐!



星 期 六 朋 友 的 孩 子 庆 祝 一 岁 生 日, 朋 友 很 喜 欢 吃 蒸木 薯 糕, 原 本 打 算 蒸 木 薯 糕 送 给 她, 可 惜 买 不 到 木 薯 泥, 便 蒸 了 这 道蕃 薯 杯 子 糕, 想 不 到 这 道 糕 点 也 获 的 好 评,朋 友 的 亲 戚 尝 过 都 赞 好!







39 comments:

L-5 said...

May

Wah!!! U made so many dumplings on Sunday also... all by urself... must be very tiring... :D

Well done!!!

The 蕃薯杯子糕 also looks yummy!!! :D

Cheers!!!

May said...

L-5,

Ya, yesterday whole day making the dumplings, really very tiring..

蕃薯杯子糕 indeed is very yummy, my friends love it so much.

Thanks for your compliment!

Eileen said...

May,

哇,你很勤劳! 裹了两公斤的福建粽和一公斤的碱水粽,是累的咯!

很喜欢你做的番薯杯子糕,很漂亮。

babygirl said...

Hi May,

Wow, U very hard working doing dumplings, u must very tired need to wash and clean, all the food look yummy la!!! Don't eat all must let some for me ok keke:)

Happy Dumplings Festival Day to You and Family ^-^

Michelle said...

May,

U also so hardworking ya. I also make a lot of on sat and until now my shoulder still v tiring n pain. But when see everybody enjoy the dunpling so much i also feel happy hahaha....Wednesday i still want to make the 碱水粽 for praying on Thursday.

Unknown said...

May
真得好饿哦!看到你的的福建和碱水粽,还有蕃薯杯子糕令我肚子都咕噜咕噜的叫了。很想吃碱水粽,上周末去菜市场找,可是今年没人卖。听说泰国人民为了国家政治,所以忙到没时间裹咯!

Jennifer said...

May,

蕃薯杯子糕看了就想吃哦!还有没有,哈哈!!看来你也是另一位 super woman 哦!

May said...

Eileen,
是咯,真的好累又腰酸背痛哟!因为家婆已好几年没裹粽子了,今年就裹多点给家婆和小姑们。
谢谢你的赞赏,这番薯杯子糕不但颜色漂亮也很美味。
我也预先祝你和家人端午佳节快乐!

May said...

Babygirl,

Ya loh..yesterday was very busy and tiring, luckily got my maid to help to wash and clean.
Ok, no problem, will keep some for u.

Happy Dumplings Festival Day to You and Family Too!

May said...

Michelle,

是真的很累,今天上班还腰酸背痛!不过你说的对,看到家人吃的津津有味的时候,感到很开心,再累也值得的。
这星期三你还有碱水粽要裹,我已收工了!
我也预先祝你和家人端午佳节快乐!

May said...

Joanne,
星期天我在家忙着裹粽子, 忙到腰酸背痛哟!你说的没错,粽子真的很难裹,我裹的是迷你的,超小粒的,嘻嘻!
我也预先祝你和家人端午佳节快乐!

Dorene said...

May, so many dumpling and they look good.Good job.

May said...

Dorene,

Thanks for ur compliment!
Happy Dumplings Festival Day to You and Family!

May said...

Jennifer,

Sorry, 忘了回你的comment,蕃薯杯子糕吃完了,下次再请你,OK?
!super woman?? 哈哈!不敢当啦。。。谢谢你的夸奖哦!

ds said...

oh oh, 我来迟了噢,我也喜欢蕃薯杯子糕,没辙啦,下次吧!

Eileen said...

May,

明天是五月初五“端午节”,在此祝你端午节快乐!

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

May,

祝你端午節快樂,吃粽子快樂!

May said...

ds,
番薯糕没了,下次吧!粽子还有剩,不过你哪儿也有好多的粽子哦!
祝你端午节快乐!

May said...

Eileen,

我也祝你端午节快乐!

Joanne,

我也祝你端午节快乐,吃粽子快乐!

Mabel said...

May,

hmmmm yummy also, your blog is also my favourite to visit, coz you too have lots of interesting food to eat.

端 午 节 快 乐

May said...

Mabel,

Hahaha so happy to hear that.. Thank you for ur support!
Happy Dumplings Festival Day to You and Family Too!

Kate said...

祝你和家人端午节快了。

Sally said...

may
祝你一家人端午节快乐~ ^^ ♥~

Richard said...

May,

☺ 粽子香,香厨房 ☺
♠ 艾叶香,香满堂 ♠
♣ 桃枝插在大门上,出门一望麦儿黄 ♣
☼ 这儿端阳,那儿端阳,处处都端阳 ☼

♦♦♦ 我在此祝您和家人端午节快乐,合家安康 ♦♦♦

Michelle said...

May,

预祝你与家人:端午节快乐!!!

L-5 said...

May

端午到了,我送你一个爱心粽子,

第一层,体贴!!! :D
第二层,关怀!!! :D
第三层,浪漫!!! :D
第四层,温馨!!! :D
中间夹层,甜蜜!!! :D

祝你端午节快乐!!!

Anthony said...

May,

祝你和家人端午节快乐!!!

吃了粽子记得要多喝茶啊!

May said...

Kate, Sally,

谢谢你们的祝福!
我也祝你和你的家人端午节快乐!

May said...

Michelle, Richard,

谢谢你们的祝福!
我也祝你和你的家人端午节快乐!


L-5,

谢谢你们的祝福!
我也祝你和你的家人端午节快乐!


Anthony,

谢谢你的祝福!我会记得在吃粽子时喝多多茶..
我也祝你和你的家人端午节快乐!

Irene said...

May
‘粽’心祝你与家人:

端午节快乐

May said...

Auntie Irene,

谢谢你的祝福!
我也‘粽’心祝你和你的家人端午节快乐!

Jennifer said...

May,

祝你端午節快樂!

May said...

Jennifer,

谢谢你的祝福!
我也祝你和你的家人端午节快乐!

babygirl said...

Hi May,

Today is Dumplings Festival, wishing you and family Happy Dumplings Festival Day ^-^

Dorene said...

May, Happy Dumpling Festival.

May said...

babygirl,

Wishing you and ur family Happy Dumplings Festival Day too!

May said...

Dorene,

Happy Dumpling Festival to u too!

Margaret said...

may

I like your lovely 蕃薯杯子糕 , very pretty and smooth!