Monday, May 18, 2009

娘惹粽/糯米饭


剩下的糯米做了香喷喷的糯米饭












端午节即将来临,家家户户都飘着粽子香,我家也不例外哦,我也裹了娘惹粽.

15 comments:

Eileen said...

May,

现在是早餐时间,可否请我吃娘惹粽呢?然后下午我就吃你煮的糯米饭?哈哈!娘惹粽裹得很漂亮哦!

May said...

Eileen,

我今天的早餐也是吃娘惹粽哦,请你吃当然没问题,马上就递送给你哦!
谢谢你的赞赏,其实我裹得不是很漂亮啦,对了,今年你有裹粽子吗?几时要裹粽子?

Unknown said...

May,

哇!香喷喷娘惹粽和糯米饭已出炉咯!我也要吃哦!如果没记错的话,这次是你第二次裹粽子吧!裹得算不错了!那天我也是一样剩下的糯米做了糯米饭,孩子们也吃到津津有味哟!

Oink Oink said...

Hi May,

看了你的娘惹粽,好想吃一口哟。

Super sorry, super busy, no time to surf net recently, yet to wish u a Happy Birthday.
Wishing u a Happy Belated Birthday and best wishes to u and your family.

:-D

Eileen said...

May,

谢谢你递送给我!嘻嘻!我将在这来临的星期日裹娘惹粽。

babygirl said...

Hi May,

Wow, now everybody also make dumpling, very nice and yummy!!!
Me also want to try, never make before don't know can pass :)
Happy Dumplings Festival to u & family ^-^

Michelle said...

May,

看了都想吃一口,因为我裹的已经吃完了!

May said...

Joanne,

是啊,这是我第二次绑粽子,随便绑的啦。。因为没学过正统的包法,本来想去auntie irene家看真正的绑法,可惜没时间。这么巧啊,和我一样做了糯米饭.

May said...

Oink Oink,

想吃娘惹粽啊,没问题,马上就递送给你哦,可是你在做月子,可以吃吗?

Is ok, please don't say sorry, Congratulations on your delivery of your little little oink oink.
U r now confinement, ps take cake and rest more.

Thanks for your wishes!

May said...

Eileen,

不谢哦!和你一样,我也想要在这星期天裹福建粽。

May said...

Babyfirl,

Thanks for ur compliment!
U should give yourself a try, just like me, 1st time cannot, try 2nd time..this is the 2nd year i make dumplings.

Happy Dumplings Festival to u & family too!



Michelle,

哇!这么快就吃完了,想吃我的没问题,不过我的粽子没你的料多噢!哈哈!

Nicole Hah said...

May,

wow... very nice neh... kekeke...

said...

祝 May 与家人,

端 午 节 快 乐 !

babygirl said...

Hi May,

Today is Dumplings Festival, wishing you and family Happy Dumplings Festival Day ^-^

May said...

Nicole,

Thanks for ur compliment!


bg,

我也祝你和家人"端午节快乐"!

babygirl,

Thank you!
Happy Dumplings Festival to u and ur family too!