Sunday, October 12, 2008

白果豆爽/Biscotti/小松糕/Curry Puff Pastry/黄酒鸡/营养菠菜汤面

加了白果的豆爽配上油条,你也想来一碗吗?


自从学会了烘制Biscotti,我就爱上了这香脆可口的意大利脆饼,当biscotti在烘烤时,屋内散发出阵阵的香味,这松脆无比,充满着杏仁香,口感一级棒的Biscotti,我已深深地为它着迷。




看到Margaret做的松糕很成功,我也打电话请教Auntie Irene,做了榴莲和香蕉口味的松糕,两种口味的松糕都很松软好吃,女儿和我比较喜欢香蕉口味的。

榴莲小松糕

香蕉小松糕


CURRY PUFF PASTRY

这次做的Puff pastry,里面的馅料是我自己炒的咖喱马铃薯,不太辣,连小女儿都爱吃,家人都赞好!


我又煮了黄酒鸡,上回煮过家人都赞好吃,真的非常感谢 Auntie Irene 给我的米酒, 味道实在太香甜了,我都不舍得用太多,留着慢慢享用。



吃 多 了 油 腻 的 食 物, 来 碗 清 淡 又 有 营 养 的 菠 菜 汤 面 吧!

10 comments:

L-5 said...

May

Wah! U prepared so many things at one go. Well done! :)

Yummy Yummy!

Cheers

Dorene said...

May, you also very good lor 1 weekend can bake so many delicious foods.

Unknown said...

May,

你也一样哟!在周末烹煮那麽美味的佳肴。上星期我一直嚷嚷Margaret示范榴莲小松糕的制作过程给我看看,要谢谢她在压力之下大显身手。榴莲松糕都很松软又好吃。你还没开始用你新面包机。真是很好用。

May said...

L-5, Dorene,

Thanks for your compliment!

Joanne,

榴莲松糕的确是很松软好吃又容易做。 我还没开始用新的面包机,看你把面包做得那么好,应该是架很好用的面包机。

ds said...

May, Wow, so much yummy yummy food. I like your puff pastry, look so well done.

Margaret said...

May

u cook your favourite tau suan dessert again...may I have a bowl with lots of you-za-kueh... hahaha...biscotti is also our favourite, especially if you eat with hot coffee...well done to your muffins....the other dishes u prepared also looks very delicious!

can see u really spend a lot of time in the kitchen whipping great food for your family, a very hardworking mum.

Eileen said...

May,

工作好忙啊!现在才忙里偷闲。茶点时间,可否来一个榴莲小松糕呢?看到你做的甜品、糕点和佳肴,好想吃哟!

May said...

ds,
Thanks for your compliment!
Indeed the puff pastry is very nice, my family members love it.

May said...

Margaret,

As you know that tau suan is my favourite, feel like eating so cook again. No problem, give u a big bowl with lots of you-za-kueh. You are right, biscotti go with hot coffee is really very nice....Yummy
Thanks for your compliment,
Yes, I really enjoy and like to bake and cook for my family when I have time.

May said...

Eileen,

我的工作也好忙啊! 现在才有时间回复你们的留言。没问题,待会就DHL 给你.