Monday, March 24, 2008

糯米饭 VS 烧卖

烧卖烧卖是大女儿和老公最喜欢吃的,我也好久沒做了,经不起两人的要求,便做了些來滿足他們,刚蒸好热呼呼的一整盘烧卖,沒一会儿都被老公和女儿吃完了。

糯米饭


那天家婆说我经常做糕点,就拿了些糯米给我,哎呀!伤脑筋哦!这么多的糯米要做些什么呢?我想还没试做过97.2 厨房笔记里的糯米饭,而且糯米饭也是家婆喜欢吃的, 所以就煮煮看。
还好蒸出來的糯米饭很成功,便拿去家婆家给我家婆试,家婆试了后,称赞说这糯米饭又香又好吃, 能得到家婆的赞赏,老人家又吃得开心, 我也好开心哦!
在此要感谢Auntie Irene 的糯米饭食谱,真的非常棒。

15 comments:

Sherrie said...

May

i like glutinuous rice, it looks nice...

Margaret said...

Hi May

你的厨艺好精湛,好像煮什么都那么棒,那么赏心悦目,好吔! 你的家人和亲戚都很有口福,好幸福哦!嘻嘻!

Eileen said...

May,

我很同意Margaret讲的一切。你真得很厉害,无论煮的、烘的都做得那么棒,的确了不起。

May said...

Xueli,

Thanks for your compliment.
This glutinuous rice really very nice, u can try to make.

Margaret, Eileen

谢谢你们的赞美,你们大家的厨艺也很好呀!

Somewhere in Singapore said...

May

i like 烧卖, yummy yummy, hehe...

Sally said...

may

每次来到这里都有惊喜 ,
糯米饭和烧卖都煮得很漂亮,肯定很好吃,尤其是糯米饭我的最爱。。

Unknown said...

May,

她们说的一点都没错,你的厨艺真是非常棒。不论煮什么食物或糕点,都很好看。这两样食物是我的最爱。

May said...

Sharon,

Oh, is 烧卖 your favourite?

May said...

Sally,

谢谢你们的赞美,糯米饭也是我的最爱哦!

May said...

Joanne,

谢谢你们的赞美,我也很欣賞你的厨艺。

Dorene said...

May these two dishes look great and they are also my favourite,so can I have some?

May said...

Dorene,

Sorry, Dorene this two dishes made on last Sunray, not more left, next time ok?

Mabel said...

May,

whenever I visit your blog, i have lots of new dishes waiting for me heheh, just like what Margaret comments, bake, cook, steam and what else, everything you do all seems so nice, what is your secret receipe? ;)

May said...

Mabel,

Thanks for your compliment.
I don't have any secret receipe, just love to cook and bake, I can always share my recipe if u r interested.

Somewhere in Singapore said...

May

ya, 烧卖 is also one of my favourite...